Friday 29 July 2011

aku datang kepadamu

Detik ini .. saat ini .. aku rindu dengan perhatianmu kepadaku duhai Allah yg maha pemurah lagi maha penyanyang.diri ini bukan berniat melupakan MU ..tapi diri ini terkadang trsasar dari landasan jalanmu yg lurus .
Dek termakan dan terbuai dengan hasutan nafsu dan syaitan durjana ..tapi ya Allah aku berazam dengan kedatangan bulanMU yang mulia ini aku ingin sekali menemuiMU dalam detik waktu yg hanya ada kau dan aku .. disaat umat manusia melayari bahtera mimpi yang menghijab diri dari 'nur'MU ya Allah .

                                       *                        *                                  *                               *

Terkadang diri ini lelah melihat kelakuan manusia yg agak aneh pada pandangan mataku.Seringkali dinasihat tetapi seringkali juga nasihat itu mereka keronyokkn,mereka patahkan mereka leburkan umpama mengeronyok,mematah dan meleburkan sekeping biskut yang tidak enak pada pandangan mereka .


sebab itu ya Allah aku sering meminta padaMU agar dikuatkan kakiku ini dalam terus meniti dijalanMU.Agar aku dapat menegakkan panji-panji agama kebenaranmu diakhir zaman ini .


Jika aku tersasar dari jalanMU yg lurus,jika aku tergelincir dari jalan redhaMU,jika aku rebah jika aku rapuh .. kau kuatlah hatiKU ya Allah .. KAu bimbinglah diriku menuju jalan yang engkau redhai dan jalan yang yang engkau berkati .


Kerana aku seorg hambaMU yang hina,yang fakir,yang miskin,yang jahil jika dibandingkan dengan hamba-hambaMU yg soleh .


Moga dengan kedatangan bulan yg mulia ini dapat aku kuatkn lagi semangatku tekadku dan dapat juga aku dekatkan diriku denganMU ya Allah .


Jika bisa ya Allah aku memohon padaMU temukanlah aku dengan malam yg lebih mulia dari malam seribu bulan walaupun aku sedar siapalah aku untuk bertemu dengan malam yg mulia itu.Sedangkan amal diri ini begitu sedikit sekali .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...