Sunday 31 July 2011

kuatkah aku ??

Apabila seseorang menyandarkan kelemahannya kepada orang lain.Nescaya orang yg menumpangkan itu harus bersikap kuat! walaupun diri terasa begitu lemah.ya!kita harus kuat jika kita juga lemah bagaimana dengan org yg bersandar kepada kita??





Mungkin kekuatan yg dibina tidak seteguh karang.Tapi memadailah jika kita bersifat kuat dihadapan orang yg menyandar itu moga dengan kekuatan yg trpamer dihadapannya akan memberi secebis semangat.walaupun hanya secebis!Ia juga mampu menjadi penyuluh didalam kehidupan seorang yg bergelar insan.


Mintalah kekuatan kepada yang maha ESA.Mengadulah kepadaNYA..
Mengakulah tentang kelemahanmu dihadapanNYA
mengakulah tentang kerapuhan hatimu dihadapanNYA
mengadulah tentang kesedihanmu kepadaNYA


Mengadulah dan terus mengadu ....

Kerana Allah mendengar setiap rintihan hambanya.







Biarlah kita merasa lemah dihadapan Allah,tapi teruslah menunjukkan semangat yg kuat dihadapan org yg memerlukan sumber kekuatan kita itu.Sesungguhnya Allah sentiasa berada dekat dengan hamba-hambanya.Allah yg sentiasa berada disisi kita disaat kita lemah ,disaat kita jatuh , disaat kita sedih.


Tapi,sedarkah kita akan semua itu ?? ya.. memang tidak dinafikan kita akan mengngatiNYA disaat kita sedih,kecewa,dan terluka.Patutkah ia menjadi seperti itu ??sedangkan ketika kita gembira disaat kita ketawa adakah Allah dihati kita?? hanya iman yg mampu menjawabnya.


Sungguh hina diri seorg hamba itu hingga sanggup melupakan Allah yg sentiasa berada disisi sepanjang waktu tapi sering kali mengingati seorang insan yg mempunyai pasang surut dalam mengingati diri kita dimana ia juga mempunyai taraf yg sama dengan diri kita iaitu HAMBA!


Pulanglah wahai diri .. pulanglah kembali kepada RABBmu yg sentiasa menanti kedatangan dirimu . Sesungguhnya Allah itu maha penyanyang dan maha mengasihani.
















2 comments:

  1. :)

    boleh tahu tak apa lagu yang ada dlm blog ni? sungguh sayu lagunya :)

    ReplyDelete
  2. owh .. sandaran harapan by castury ..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...