Thursday 8 November 2012

wHaT yOu GaVe YoU GeT bAcK ~

what you gave you get back ..
Sering kali ayat ini bermain dikepalaku disaat aku ingin melakukan sesuatu kepada orang lain . Aku akan memperolehi natijah yang sama sepertimana aku berikan kepada orang tersebut . Tidak kiralah sama ada perkara baik atau buruk .

Tapi detik ini , saat ini .. aku sering sahaja menerima perkara negatif dalam rutin hidupku . Seringkali aku berfikir ,,,,

Aku pernah berkelakuan beginikah sebelum ini ??


Aku pernah menyakiti hati diakah sebelum ini ??

Bila dirikuu muhasabah kembali setiap perkara yang aku lakukan terhadap orang lain , mungkin ada yang aku terlepas pandang walaupun aku merasakan aku tidak pernah melakukan perkara-perkara itu sebelum ini kepada mereka ..*agaknyer la*


Tetapi kesakitan itu ...

kesakitan itu aku rasakan seperti mahu sahaja aku copkan muka mereka ke dinding .. baru puas hatiku ..biar  mereka tahu betapa sakitnya hatiku , betapa peritnya jiwaku menahan amarah terhadap mereka ..biar mereka tahu betapa sakitnya jiwa dan ragaku ..

Tapi pabila iman berkata-kata ..

"Sabar itu separuh daripada iman "

"Indahnya nikmat kesabaran itu "

Aku tenang kembali .. mungkin juga Allah ingin mengujiku ..

" Apakah kamu mengira kamu akan dibiarkan berkata 'kami telah beriman' sedangkan kamu belum diuji "
-surah Al-ankabut -



Dan aku juga berpegang dengan kata pujangga " WHAT YOU GAVE,YOU GET BACK!"




Gambar tidak ada kaitan ,,,aku ambik sebab nampak lawa ..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...