Sunday 16 September 2012

Tentang dia ~

Kala hati ini diketuk rasa rindu
Pasti seraut wajahmu singgah di kalbuku
Kau selalu bersamaku
Ketika lapangnya waktumu

Adat satu hubungan
Pasti pergaduhan mewarnainya
Dan itu lah yang merapatkan jarak antara kau dan aku
Sungguh indah saat itu

Waktu ini kau dan aku terpisah kerana tuntutan ilmu
Kau bilang padaku peritnya perjuangan itu
Aku kabarkan padamu perjuangan mana yang tidak menuntut pengorbanan ??
Jika ada kesungguhan disitu pasti ada jalan
Kau pegang itu !

Jangan jadikan keperitan atau kesusahan itu sebagai pengahalang kejayaanmu
Ingatlah pesan ayah ibumu
Pasakkan lah harapan keluargamu didalam benak mu
Jadikan lah ia sebagai sumber kekuatan dikala kaki mu lemah melangkah
Disaat jasadmu lelah dan terasa mahu rebah
Engatlah segala keperitan yang pernah kau lalui
Jadikan ia sebagai pengalaman hidupmu dan mengajarkanmu erti kematangan
Kerana diluar sana pasti kau menemui orang-orang yang kau tidak kenali sifat mereka
Sifat yang sungguh asing bagimu  mungkin ..


Aku tidak melarangmu untuk bergaul bersama mereka
Gauli mereka , pelajari pengalaman hidup mereka
Jadikan ia sebagai benteng pertahanan dirimu dalam musafirmu dibumi Allah ini
Aku nantikan kejayaanmu itu .

Bergantung lah kau kepada Rabbul izzati
Nescaya Allah pelihara hidupmu
Kerana sebaik-baik pergntungan ialah pergantungan Allah s.w.t


Selamat bermujahadah aku ucapkan padamu duhai adikku
Kuatlah engkau dalam menghadapi mehnah penuntut ilmu
Jika kau sabar , Kejayaan pasti milikmu !
insyaAllah .. ~








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...